top of page

Mold Design Forum

Public·9 members

" COOLING DESIGN " & "VERIFICATION"

COOLING DESIGN " & "VERIFICATION"


I got the query about "Cooling" of Moldflow Simulation few weeks ago and once again yesterday night with the same question during BEER time in Chonburi :)


How to use Moldflow for specifying Cooling Time ?

> The answer is related to few factors; BEM(Cycle Average) , FEM(real Mold surface) ; Input water temperature, flow rate, ... , Ejection temperature ! , etc.

> If Cycle average was used --- You have to reach it first !

> If Not , you run on FEM , Mold base in Solid mesh (Tetrahedral must be prepared).

The picture, can show you the basic one about your Output of Cooling Result.

1st Ensure your LOGs , check your Average Mold Surface Temperature , If you can reach Cycle Average (exactly), Go to 2nd.


2nd Check the Temperature, Part Your Core / Cavity Temperature should not much different. Try to eliminate your Hot spot which is/are especially hotter than Ejection temperature ###


ผมได้รับคำถามเกี่ยวกับ "COOLING design" ของ Moldflow Simulation เมื่อไม่กี่สัปดาห์ก่อนและเมื่อวานนี้พบกับคำถามเดียวกันในช่วงที่จิบเบียร์อยู่ใน ชลบุรี :)


คำถามคือ จะใช้ Moldflow เพื่อระบุ Cooling Time ได้อย่างไร?

> คำตอบเกี่ยวข้องกับปัจจัยบางประการ BEM (Cycle Average), FEM (พื้นผิวแม่พิมพ์จริง); ป้อนอุณหภูมิน้ำ, อัตราการไหล, ... , อุณหภูมิ Ejection Temperature! ฯลฯ

> หากใช้ Cycle average --- คุณต้องไปให้ถึงก่อน ทำให้ได้ !

> ถ้าไม่คุณรันบน FEM, Moldbase ใน 3D Solid mesh (ต้องเตรียม Tetrahedral)

รูปภาพสามารถแสดงให้คุณเห็นพื้นฐานเกี่ยวกับผลลัพธ์ของผลลัพธ์การระบายความร้อนของคุณ

ขั้นแรกให้แน่ใจว่า LOG ของคุณตรวจสอบอุณหภูมิพื้นผิวแม่พิมพ์เฉลี่ยของคุณหากคุณสามารถเข้าถึง Cycle Average ให้ไปที่ 2nd (ถ้ายัง กลับไปคิดสาเหตุ แล้วแก้ใหม่)


2nd ตรวจสอบอุณหภูมิแบ่งส่วนของ Core / Cavity Temperature ไม่ควรแตกต่างกันมากนัก พยายามทำให้ Hot spot หมดไป หรือ ยอมรับได้ โดยที่จะต้องไม่ ร้อนกว่า Ejection temperature ###


ติดตามอ่านเนื้อหา นี้แบบ เต็มๆ ใน Mold & Die Magazine เร็วๆนี้ครับ (moon big smile)




4 Views

This article is truly well-written and engaging!

I appreciate the level of detail and how you’ve made the subject easy to understand for a broad audience.

It’s not always easy to simplify complex topics, but you’ve done it perfectly.

I’m looking forward to reading more of your content—keep up the excellent work!

A truck repair shop in Dallas offers expert maintenance and repair services to keep commercial vehicles running smoothly.

About

Link back to our website for your posting approval.

Members

  • Keiteq

    Top Moderator

  • piper smith
    piper smith
  • chosen eva
    chosen eva
  • Robert Stull
    Robert Stull
  • steve john
    steve john
bottom of page